JAARVERSLAG 2016 BLOKKER HOLDING

OKTOBER


Francine van Dierendonck, algemeen directeur van Xenos, is finalist in de strijd om de Young Captain Award. De award wordt jaarlijks toegekend aan de meest getalenteerde business leider die opvalt door de invloed die hij of zij al in een vroege fase van zijn of haar carrière heeft op de eigen onderneming en getuigt van visie op economisch en maatschappelijk vlak.




NOVEMBER


INTERTOYS brengt de magie terug in de winkels en spelen komt daarbij meer centraal te staan. De grootste speel­goed-organisatie van Nederland opent proef-winkels in Hoorn, Leerdam en Amersfoort waar spelen voor grote en kleine klanten tot leven komt. De proefwinkels zijn een eerste stap in de richting van de nieuwe merkstrategie en bieden het speelgoed­bedrijf de kans om te leren van klanten tijdens de ontwikkeling van het nieuwe winkelconcept.






BLOKKER HOLDING lanceert de online marktplaats: ‘Nextail Connect!’. Via dit nieuwe online platform kunnen retailers en groothandels hun actuele producten aanbieden in de webshops van de diverse winkelformules van het concern. Blokker is de eerste winkelformule die de webshop openstelt voor een selecte groep externe aanbieders. Hiermee kan Blokker de con­sument nu nog beter van dienst zijn met een veel breder online assortiment. In 2017 zal naar verwachting ook het product­aanbod in de webshops van de andere winkelformules van Blokker Holding via ‘Nextail Connect!’ worden uitgebreid.



COOK&CO heeft een paviljoen van bijna 100 m2 in samenwerking met leveranciers op het culinaire evenement ´De Tasty´ in de Jaarbeurs in Utrecht. De Tasty is een lifestyle evenement voor iedereen met passie voor koken, lekker eten en drinken, en trekt ongeveer 9.000 bezoekers.  

BLOKKER stijgt sterk van plek 17 naar plek 2 in de wekelijkse Merken Top 40. Dit wordt veroorzaakt door hogere scores op alle drie de factoren die van invloed zijn op de plek in de Top 40: waardering, bestedingen en social.

BIG BAZAR is met kop en schouders de goedkoopste winkel van Nederland als het gaat om het aanbod van drogisterij en persoonlijke verzorgingsartikelen van A-merken. Dit blijkt uit de november prijspeiling die de Consumentenbond heeft uitgevoerd onder 200 populaire A-merk producten voor dagelijkse persoonlijke verzorging (waaronder zeep, tandpasta, aftershave en shampoo) onder 21 winkelketens. Om niet alleen de vaste klanten, maar heel Nederland kennis te laten maken met dit enorme prijsverschil, start Big Bazar een grote campagne.